Please start any new threads on our new
site at https://forums.sqlteam.com. We've got lots of great SQL Server
experts to answer whatever question you can come up with.
| Author |
Topic |
|
sundarsrini_s
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2008-06-02 : 03:12:04
|
| SELECT MIN(dbo.FS_ItemInventory.Bin) FROM(SELECT MIN(dbo.FS_LotTrace.LotNumber) FROMdbo.FS_LotTrace RIGHT OUTER JOIN dbo.FS_MOHeader AS h INNER JOINdbo.FS_MOLine AS l ON l.MOHeaderKey = h.MOHeaderKey INNER JOINdbo.FS_Item AS i ON i.ItemKey = l.ItemKey INNER JOINdbo.FS_MOLineData ON l.MOLineKey = dbo.FS_MOLineData.MOLineKey LEFT OUTER JOINdbo.FS_DemandSupply AS ds ON l.MOLineKey = ds.TopLevelDemandSupplyKey LEFT OUTER JOINdbo.FS_ItemInventory RIGHT OUTER JOINdbo.FS_Item AS di ON dbo.FS_ItemInventory.ItemKey = di.ItemKey ON ds.DemandItemKey = di.ItemKey ON dbo.FS_LotTrace.LotTraceKey = dbo.FS_ItemInventory.LotTraceKey where (dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory!='H' or dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory is null) group by di.ItemNumber) where (dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory!='H' or dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory is null) group by di.ItemNumber,dbo.FS_LotTrace.LotNumberbut i get a errorIncorrect syntax near the keyword 'where'.i also tried by using alias name.but it wont workwhat can i do for this? |
|
|
nr
SQLTeam MVY
12543 Posts |
Posted - 2008-06-02 : 03:15:33
|
| where (dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory!='H' or dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory is null) group by di.ItemNumber) aYou need to give the derived table an alias.==========================================Cursors are useful if you don't know sql.DTS can be used in a similar way.Beer is not cold and it isn't fizzy. |
 |
|
|
visakh16
Very Important crosS Applying yaK Herder
52326 Posts |
Posted - 2008-06-02 : 03:20:35
|
quote: Originally posted by sundarsrini_s SELECT MIN(dbo.FS_ItemInventory.Bin) FROM(SELECT MIN(dbo.FS_LotTrace.LotNumber) FROMdbo.FS_LotTrace RIGHT OUTER JOIN dbo.FS_MOHeader AS h INNER JOINdbo.FS_MOLine AS l ON l.MOHeaderKey = h.MOHeaderKey INNER JOINdbo.FS_Item AS i ON i.ItemKey = l.ItemKey INNER JOINdbo.FS_MOLineData ON l.MOLineKey = dbo.FS_MOLineData.MOLineKey LEFT OUTER JOINdbo.FS_DemandSupply AS ds ON l.MOLineKey = ds.TopLevelDemandSupplyKey LEFT OUTER JOINdbo.FS_ItemInventory RIGHT OUTER JOINdbo.FS_Item AS di ON dbo.FS_ItemInventory.ItemKey = di.ItemKey ON ds.DemandItemKey = di.ItemKey ON dbo.FS_LotTrace.LotTraceKey = dbo.FS_ItemInventory.LotTraceKey where (dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory!='H' or dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory is null) group by di.ItemNumber) where (dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory!='H' or dbo.FS_ItemInventory.InventoryCategory is null) group by di.ItemNumber,dbo.FS_LotTrace.LotNumberbut i get a errorIncorrect syntax near the keyword 'where'.i also tried by using alias name.but it wont workwhat can i do for this?
You're missing an alisa. Also you're using fields which are not returned from deriuved table. You need return di.ItemNumber,dbo.FS_LotTrace.LotNumber also from derived table to be used outside for grouping. |
 |
|
|
|
|
|