Please start any new threads on our new
site at https://forums.sqlteam.com. We've got lots of great SQL Server
experts to answer whatever question you can come up with.
Author |
Topic |
Mrka
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2006-06-01 : 13:37:20
|
Hi, I am trying to do access query in SQL and not getting the same results as in Access for Last()...here is my query in Access:SELECT DISTINCT Itm_forecast_cur.Brc, "TOTAL" AS [Super Family], Sum(Itm_forecast_cur.OhHand) AS SumOfOhHand, Sum(Itm_forecast_cur.Usage6) AS SumOfUsage6, Sum(Itm_forecast_cur.Usage12) AS SumOfUsage12, Sum(Itm_forecast_cur.SchdIn) AS SumOfSchdIn, Last(t_Oper_Branch.Operating_ID_Nbr) AS LastOfOperating_ID_Nbr, Last(t_Operating_ID.Operating_ID_Name) AS LastOfOperating_ID_Name, Sum([Usage12]*[Average Cost]) AS [Usage12$], Sum([Usage6]*[Average Cost]) AS [Usage6$], Sum([ExpOut]*[DIS_ALL]![LB Factor])/2000 AS ExpectOutTons, Sum([PreReceipt]*[DIS_ALL]![LB Factor])/2000 AS PreRcptTons, Last(t_Branch_Table.DAPBranchRVP) AS LastOfDAPBranchRVP, Last(t_Branch_Table.DAPBranchRegMgr) AS LastOfDAPBranchRegMgr, Last(t_Branch_Table.DAPBranchName) AS LastOfDAPBranchName, Sum([OhHand]*[Average Cost]) AS [TotOnHand$WOP],First(t_Branch_Table.DAPCurrency) AS FirstOfDAPCurrency, First(t_Branch_Table.DAPCurrencyType) AS FirstOfDAPCurrencyTypeFROM (((Itm_forecast_cur LEFT JOIN DIS_ALL ON (Itm_forecast_cur.Brc = DIS_ALL.Branch) AND (Itm_forecast_cur.[Item#] = DIS_ALL.Item)) LEFT JOIN t_Oper_Branch ON (DIS_ALL.Branch = t_Oper_Branch.BranchNbr) AND (DIS_ALL.[Super Family] = t_Oper_Branch.CommDesc)) LEFT JOIN t_Operating_ID ON t_Oper_Branch.Operating_ID_Nbr = t_Operating_ID.Operating_ID_Nbr) LEFT JOIN t_Branch_Table ON t_Oper_Branch.BranchNbr = t_Branch_Table.DAPBranchNbrGROUP BY Itm_forecast_cur.BrcORDER BY Itm_forecast_cur.BrcAnd here is in SQL:SELECT DISTINCT Itm_forecast_cur.Brc, 'TOTAL' AS [Super Family], Sum(Itm_forecast_cur.OhHand) AS SumOfOhHand, Sum(Itm_forecast_cur.Usage6) AS SumOfUsage6, Sum(Itm_forecast_cur.Usage12) AS SumOfUsage12, Sum(Itm_forecast_cur.SchdIn) AS SumOfSchdIn, min(t_Oper_Branch.Operating_ID_Nbr) AS LastOfOperating_ID_Nbr, min(t_Operating_ID.Operating_ID_Name) AS LastOfOperating_ID_Name, Sum([Usage12]*[Average Cost]) AS [Usage12$], Sum([Usage6]*[Average Cost]) AS [Usage6$], Sum([ExpOut]*[DIS_ALL].[LB Factor])/2000 AS ExpectOutTons, Sum([PreReceipt]*[DIS_ALL].[LB Factor])/2000 AS PreRcptTons,min(t_Branch_Table.DAPBranchRVP) AS LastOfDAPBranchRVP, min(t_Branch_Table.DAPBranchRegMgr) AS LastOfDAPBranchRegMgr, min(t_Branch_Table.DAPBranchName) AS LastOfDAPBranchName, Sum([OhHand]*[Average Cost]) AS [TotOnHand$WOP], min(t_Branch_Table.DAPCurrency) AS FirstOfDAPCurrency, min(t_Branch_Table.DAPCurrencyType) AS FirstOfDAPCurrencyType FROM (((Itm_forecast_cur LEFT JOIN DIS_ALL ON (Itm_forecast_cur.Brc = DIS_ALL.Branch) AND (Itm_forecast_cur.[Item#] = DIS_ALL.Item)) LEFT JOIN t_Oper_Branch ON (DIS_ALL.Branch = t_Oper_Branch.BranchNbr) AND (DIS_ALL.[Super Family] = t_Oper_Branch.CommDesc)) LEFT JOIN t_Operating_ID ON t_Oper_Branch.Operating_ID_Nbr = t_Operating_ID.Operating_ID_Nbr) LEFT JOIN t_Branch_Table ON t_Oper_Branch.BranchNbr = t_Branch_Table.DAPBranchNbrGROUP BY Itm_forecast_cur.BrcORDER BY Itm_forecast_cur.Brcmin(t_Oper_Branch.Operating_ID_Nbr) AS LastOfOperating_ID_Nbr and min(t_Operating_ID.Operating_ID_Name) AS LastOfOperating_ID_Name are not working correctly others are OK...how can I change my query to work for all the same way as Access? Can anybody help please, any help is greatly appreciated. |
|
Srinika
Master Smack Fu Yak Hacker
1378 Posts |
Posted - 2006-06-01 : 15:01:44
|
Just a guess:The data type may be different than u think(eg. u think of numeric, real data is varchar)Srinika |
 |
|
Mrka
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2006-06-01 : 15:38:51
|
Might be, but it is the same data type in Access to, and it is giving different results...Is there any way I can make it to work the same as in Access?Thanks,Mrka |
 |
|
timmy
Master Smack Fu Yak Hacker
1242 Posts |
Posted - 2006-06-01 : 23:58:39
|
You can get it the same, but it might take some tweaking. Pls post your table designs, sample data and expected results.Any pls don't cross-post..... |
 |
|
madhivanan
Premature Yak Congratulator
22864 Posts |
Posted - 2006-06-02 : 03:33:06
|
http://sqlteam.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=67100MadhivananFailing to plan is Planning to fail |
 |
|
|
|
|
|
|